Mākslīgais intelekts – vai vēl viens izaicinājums medijpratībai?
Kad runa par medijpratību, viens no pirmajiem jautājumiem, kas būtu jāuzdod, ir – Kas ir informācijas avots?. Šķiet, ka drīz varētu kļūt aktuāls nākamais: – Ko tad, ja tas ir mākslīgais intelekts? To šobrīd apspriež visi. No kaut kā attālināta un sarežģīta mākslīgais intelekts (MI) sāk kļūt par rīku, ko var izmantot ikviens.
Bet kāpēc pēdējā laikā par MI runā tik daudz? Tā iespējas analizē ne tikai tehnoloģijām veltīti izdevumi, bet pat sieviešu žurnāli. Eksperti spriež, ka viens no iemesliem ir tas, ka risinājumi kļuvuši pieejami ikvienam, kurš prot lietot datoru vai viedierīci, turklāt daļa no tiem – bez maksas. Viens no populārākajiem ir ChatGPT. Tas ir uzņēmuma OpenAI veidots risinājums, kas apmācīts atbildēt uz dažādiem jautājumiem un piedāvāt risinājumus problēmām, izmantojot dabisku valodu (izsakās tā, it kā būtu cilvēks). ChatGPT ir spējīgs apstrādāt plašu informācijas avotu klāstu, tostarp grāmatas, žurnālus, mājaslapas, laikrakstus un citus teksta veidus. Tas spēj saprast un analizēt tekstu, izmantot datus un informāciju, lai radītu saprotamus un precīzus atbilžu variantus uz uzdotajiem jautājumiem.
Vairāk lasiet laikrakstā...