Laikmeta zīmes
10.04.2024.Gaišāks skats uz pasauli pa auto logu (ziņa/aktualitāte)
Tas bija rūpnīcas brāķis – vienā brīdī salonā sāka tecēt iekšā lietus. Nu tas novērsts
Limbažnieks Jānis Veinbergs izveidojis specializētu autoservisu automašīnu logu stiklu remontam, apkopei un nomaiņai. Bizness šajā nišā zeļ un plaukst, par klientu trūkumu nevar sūdzēties. Viņa firma Glass Installation apkalpo vieglās un kravas automašīnas, pasažieru autobusus, speciālo tehniku un mikroautobusus. Īpaši pieprasītas ir izbraukuma darba sesijas. To laikā speciālisti dodas arī uz Igauniju. Ja nepieciešams, izgatavo autostiklus pēc pasūtījuma un uzstāda tos. Firma izgatavo un restaurē autobusu stiklu paketes. Jā, nepieciešamības gadījumā tiek aprūpētas arī jahtas.
Ar Jāni tiekamies viņa vadītajā servisā Limbažos. Jāatzīst, ka tik gaumīga un sakārtota vide autodarbnīcā nav sastopama pat lielo zīmolu firmu servisos. Jānis uzskata, ka vide daudz ko liecina par cilvēku un viņa spējām labi veikt pienākumus. Tomēr pašreizējās telpās firma uzturas pēdējo mēnesi (kļūst par šauru) un pārvācas uz lielākām platībām. Tur, iespējams, būšot pat veikaliņš, atsevišķa noliktava stikliem un klientu uzgaidāmā telpa.
Kā savas firmas atšķirības zīmi Jānis min to, ka viņiem pieder visaprīkotākā izbraukuma automašīna. Busiņš Renault Traffic sagatavots darbam jebkurā vietā – ārzemēs, uz ceļiem, mežos un purvos. Ir noslēgti līgumi ar apdrošinātājiem, tiek apkalpotas automašīnas, kam ir KASKO apdrošinājums. Uz ziemu darbi nedaudz pieklust, bet nu, kad pavasarī sniegs ir nokusis, akmentiņi sāk dancot pa asfaltu un klientu plūsma atjaunojas.
Limbažnieks ar autostikliem darbojas jau 16 gadu. – Pirms tam strādāju celtniecībā, bet apnika neregulārā algas izmaksa. Nolēmu, ka neiešu uz darbu, kamēr izdomāšu iespēju darīt kaut ko jaunu, regulāru, – viņš stāsta. Pēc tam strādājis kādā Rīgas firmā. Diemžēl nācies secināt, ka daudzi ekonomē uz instrumentiem, kas vajadzīgi, lai varētu kvalitatīvi strādāt. – Tad sāku domāt, kāpēc tā jāmokās, aizgāju prom, taču bija iegūtas zināšanas un pieredze, – viņš atceras.
Turpinot sarunu par darbarīkiem, sarunbiedrs demonstrē čemodāniņu trīs tūkstošu eiro vērtībā, kurā ir automātiska stiklu labošanas iekārta. – Tā jāpieslēdz stiklam, jāizvēlas, kāda veida defekts iegūts. Kad ievadīta programma, aparāts pats visu salabo, – viņš skaidro. Šī un arī citas ierīces darbojas, izmantojot akumulatoru enerģiju. Darbarīks ar akumulatoru lieti noder izbraukumos, piemēram, sakārtojot traktoru mežā. Tad nepieciešamās ierīces, tai skaitā, starmeši, saņem elektroenerģiju no akumulatoriem. – Traktortehnika un arī nestandarta stikli mūs nebaida, strādājam ar visu, – saka J. Veinbergs.
Glass Installation darbībā lielais pluss ir izbraukumi. Īpaši par to sajūsminās autobusu parkos, jo sūtīt autobusu uz servisu nozīmē arī atraut kādu šoferi no darba. Firmas pretimnākšana padarījusi par tās klientiem tādus uzņēmumus kā CATA, Dobeles autobusu parks, Lux Express, Latvijas Sabiedriskais autobuss. Ņemot vērā, ka attālums līdz Pērnavai nav daudz lielāks kā līdz Rīgai, uzieti klienti arī Igaunijā – Hansabus, Baltic Shuttle, Eesti Bus priecājas par latviešu atsaucību un ātrajām reakcijas spējām. Tā nu sanāk, ka šad un tad firma Limbažos nav atrodama, jo darbojas Igaunijā. Esot mēģināts strādāt arī Lietuvā, taču secināts, ka attālums ir pārāk liels. Rezultāts – lielākais darba apjoms ir tieši sabiedriskā transporta autobusi Latvijā un Igaunijā. Vasarā, tūrisma sezonai iestājoties, kļūst pieprasīta autobusu logu restaurācija, jo kurš tūrists gan grib sēdēt pie aizsvīduša loga, pa kuru neko neredz! – Restaurējam logus, sadalām, iztīrām, liekam jaunus profilus un atpakaļ, lai skats būtu netraucēts, – uzskaita sarunbiedrs. Kā izrādās, autobusu logu stikli ir pakešu veidā, arī tādēļ, lai ziemā neapklātos ar ledus kārtiņu.
Runājot par Lietuvas tirgu, J. Veinbergs stāsta gadījumu, kad kāds itālis kaut kur šajā kaimiņvalstī centies sakārtot unikāla Maserati autobusa vējstiklu. Braucamrīks nogādāts Lietuvā, bet tur, šķiet, komunikācijas neprasmes dēļ nostāvējis pāris nedēļu bez aprūpes. Lietuvieši atzinušies, ka nespēj tikt ar darbu galā tikai tad, kad klients atbraucis pie viņiem. Itālis meklējis iespējas tuvumā un uzgājis Glass Installation. Pasūtītājs uz Itāliju aizbraucis ar saremontētu vējstiklu, kas piedevām vēl ticis tonēts.
Kā svarīgu sadarbības partneri servisa saimnieks min Latvijas armiju. Tās vajadzībām tiek uzlabotas sapieru automašīnas un visurgājēji. Ķēžu visurgājēju priekšā esošos divus vējstiklus firma pārbūvē un saliek kā vienu stiklu. Stāstot par izejvielām un rezerves daļām, Jānis min igauņu uzņēmumu Lamitex, kur tiek izgatavoti stikli pēc limbažnieku pasūtījuma. Tas ļaujot pamatīgi samazināt autobusu vējstiklu cenas. Ņemot vērā, ka dažu autobusu vējstiklu cena ir vairāk nekā trīs tūkstoši eiro, ietaupījums ir ievērojams.
Autobraucējiem meistars iesaka ilgi nevilcināties, bet pēc iespējas ātrāk salabot plaisiņas un ieplīsumus. Ja tur iekļūst pat niecīgs gruzis, situācija var ātri pasliktināties.
Edmunda IMŠAS teksts un foto