Beāte, Beatrise
2020. gada 25.oktobris

Alojas, Krimuldas, Limbažu un Salacgrīvas novada laikraksts

01.IV 0 komentāri

Salacgrīvas sociālais dienests šobrīd strādā gandrīz ierastajā režīmā

Salacgrīvas sociālajā dienestā šobrīd būtisku izmaiņu gandrīz vai nav, vienīgi maksimāli ierobežota klientu apkalpošanu klātienē. – Taču mūsu durvis ir un būs atvērtas, pat ja vārds “durvis” lietots pārnestā nozīmē, – uzsver iestādes vadītāja Ilze Ēltamma. Klientus aicina zvanīt, sūtīt vēstules e-pastā, kā arī atstāt tās pašvaldības pasta kastē pie domes ēkas Salacgrīvā, tāpat pie Ainažu un Liepupes pārvaldes.

Būtiskākais, kas jāņem vērā klientiem, – ir pieņemti grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, kas paredz, ka trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes (personas) izsniegto izziņu derīguma termiņš ir uzskatāms par pagarinātu līdz 31. maijam. Personām, kuras atzītas par trūcīgām vai maznodrošinātām un kam ir tiesības saņemt Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām pārtikas un pirmās nepieciešamības preču komplektus, šī palīdzība tiek nodrošināta ierastajā kārtībā. Ar krīzes izziņu šo palīdzību var saņemt plašāks loks mājsaimniecību, kuriem tā ir nepieciešama.

I. Ēltamma teic, ka šobrīd nesaņem vairāk lūgumu palīdzēt kā iepriekš. Ir pa kādam klientam, kurš vēlas izrunāties, tādējādi saņemot emocionālu atbalstu, bet arī tādu nav daudz. Par krīzes vai pat draudīgu situāciju runāt noteikti nevar. Viņa spriež, ka par to, kā ārkārtas situācija valstī ietekmēs iedzīvotājus, varēs spriest nākamā mēneša sākumā. Tas būs laiks, kad cilvēkiem būs jāsaņem algas, kad kļūs skaidrs, kā situācija ietekmējusi iespēju nopelnīt iztiku, un viņi būs ilgāku laiku pavadījuši mājās, rūpējoties par bērniem. – Esam gatavi darīt visu, kas ir mūsu iespēju robežās, lai palīdzētu, – saka dienesta vadītāja. Viņa gan piebilst, ka ne katra problēmsituācija ir krīze, un sociālā dienesta uzdevums ir nodrošināt pamatvajadzību apmierināšanu. Taču katram, kuram ir kādas neskaidrības vai radusies sarežģīta situācija, ir iespēja sazināties ar darbiniekiem un lūgt padomu. – Galvenais ir runāt, jautāt, negaidīt, kamēr problēma aug lielāka, – viņa uzsver. I. Ēltamma pat nepieļauj domu, ka mūsdienās Latvijā kādam varētu pietrūkt pārtikas. Šāda situācija netiks pie­ļauta.

Vēl sociālais dienests ir uzrunājis cilvēkus, kuri būtu gatavi kļūt par brīvprātīgajiem, piemēram, palīdzēt kādam, nogādājot uz mājām pārtiku. I. Ēltamma teic, ka šobrīd tas vēl nav aktuāli, novērojumi liecina, ka visi tiek galā paši vai ar tuvinieku atbalstu. Taču situācija var mainīties un dienests ir gatavs savest kopā palīdzētājus ar tiem, kuriem palīdzība nepieciešama. 

Sociālais dienests ir sasniedzams pa tālr. 64071980, kā arī mob. tālr. 29157673, kā arī e-pastā soc.dienests@salacgriva.lv

Linda TAURIŅA

Komentāri

0

Komentēt

Aptauja

Vai lietojat sejas aizsargmaskas vietās, kur tās noteiktas kā obligātas?

Arhīvs

Runā,ka...

Preses pīle

Pasmaidīsim

  • Jāņu karikatūra 3
  • Filmēt aizliegts!
  • Jāņu tautasdziesmas 3
  • Jāņu karikatūra 2
  • Jāņu karikatūra 1
  • Karikatūra 2
  • Kas jāzina ceļotājiem
  • Jāņu tautasdziesmas 6
  • Jāņu tautasdziesmas 4
  • Jāņu tautasdziesmas 5
  • Jāņu tautasdziesmas 2
  • Karikatūra 1
  • Jāņu tautasdziesmas 1
  • Jāņu tautasdziesmas 7

Ieraudzīju – nobildēju