11.05.2022.
Kāpēc jāseko līdzi meklēšanas pozīcijām «Google» meklētājā?

Kāpēc jāseko līdzi meklēšanas pozīcijām «Google» meklētājā?

Iespējams, jums ir pazīstams meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) jēdziens. SEO mērķis ir panākt, lai jūsu tīmekļa saturs ieņem augstu vietu attiecīgajos „Google” meklēšanas rezultātos. Ideja ir tāda: ja jūsu vietne meklēšanas rezultātos ieņem augstu vietu, jūs iegūstat lielāku apmeklētāju plūsmu.

Taču neviens nevēlas veikt SEO, vienlaikus pilnībā nezinot, kā tas darbojas. Ir ļoti svarīgi sekot līdzi būtiskiem rādītājiem un analizēt datus, lai noteiktu, kā jūsu SEO darbojas un kā to uzlabot. Daļa no šī procesa ir sekošana līdzi meklēšanas pozīcijām.

Kas tad ir sekošana līdzi meklēšanas pozīcijām un kādu labumu tas sniedz? Turpiniet lasīt, lai uzzinātu!

Kas ir sekošana līdzi meklēšanas pozīcijām?

Tas ir process, kurā tiek sekots līdzi jūsu vietnes pozīcijām „Google” meklētājā. Tas var palīdzēt mācīties un saprast:

  • kuras tīmekļa lapas vispār ieņem pozīcijas;
  • kādi atslēgvārdi meklēšanas rezultātos palielina jūsu lapas pozīcijas;
  • cik augstās pozīcijās atrodas jūsu lapas;
  • kuras lapas nesen mainījušas savu pozīciju meklēšanas rezultātos.

Kāpēc vajadzētu sekot līdzi meklēšanas pozīcijām?

Lūk, trīs iemesli, kādēļ jūsu vietnei vajadzētu pārbaudīt „Google” meklēšanas pozīcijas.

1. Lai labāk optimizētu SEO

Pirmais iemesls, kāpēc jāseko līdzi meklēšanas pozīcijām, – tas ļauj uzlabot jūsu SEO. Pieņemsim, ka esat elektronikas veikals, kas mēģināja ierindoties pēc atslēgvārda “elektrotehnikas remonta pakalpojumi”. Ideālā gadījumā jūs esat ierindojies augstās pozīcijās pēc šī atslēgvārda „Google” meklētājā. Ja tā nav, jums tas jāzina, lai varētu atkārtoti optimizēt lapu.

Vienīgais veids, kā uzzināt, ka neesat ierindots pietiekami augstu, ir sekot līdzi meklēšanas pozīcijām. Tas ļauj redzēt, cik augstas vai zemas ir jūsu pozīcijas, lai varētu uzlabot savas lapas un paaugstināt to pozīcijas.

2. Lai redzētu meklēšanas pozīciju ietekmi uz apmeklētāju plūsmu

Vēl viens iemesls, kādēļ jāseko līdzi meklēšanas pozīcijām, ir redzēt, kā tas ietekmē jūsu vietnes apmeklētāju plūsmu. Ne visi atslēgvārdi ir vienādi – daži no tiem nodrošina lielāku plūsmu nekā citi.

Pieņemsim, ka jūs rakstāt blogu par kaitēkļu apkarošanas padomiem. Jūs izmantojat atslēgvārdu «padomi kaitēkļu apkarošanai» un izmantojat šo atslēgvārdu visā lapā. Taču, kad apskatāt savu pozīciju, jūs konstatējat, ka lapa gūst lielāku apmeklētāju plūsmu no cita atslēgvārda – «idejas kaitēkļu apkarošanai», kas lapā parādās tikai vienu reizi. Tas liecina, ka «idejas kaitēkļu apkarošanai» ir efektīvāks atslēgvārds, uz kuru vajadzētu mērķēt.

3. Lai uzzinātu, ko dara konkurenti

Trešais lielākais ieguvums no meklēšanas pozīciju izsekošanas ir tas, ka tā ļauj redzēt, ko dara jūsu konkurenti. Varat redzēt, kur un ar kādiem atslēgvārdiem tie ierindojas.

Konkurentu pozīciju izsekošana parāda, kur kaut kas jāuzlabo. Jūs nevēlaties, lai konkurenti jūs pārspētu, tāpēc vēlaties zināt, kurus meklējumus nepieciešams optimizēt un kādus atslēgvārdus izvēlēties.

Kā varat pārbaudīt „Google” meklēšanas pozīcijas?

Jūsu rīcībā ir vairākas iespējas. Aplūkosim katru no tām. 

1. „Google” meklēšanas rezultāti (Google search results)

Iespējams, visvienkāršākais veids, kā pārbaudīt meklēšanas rezultātus „Google”, ir doties tieši pie avota – meklēšanas rezultātiem. Ja meklējat ātru un vienkāršu veidu, kā pārbaudīt konkrēta atslēgvārda pozīciju, šī ir laba metode – meklējiet vajadzīgo atslēgvārdu un noskaidrojiet, kādu pozīciju ieņem jūsu lapa.

Tomēr paturiet prātā, ka šī metode ir noderīga tikai atsevišķam atslēgvārdam. Ja mēģinat iegūt visaptverošu pārskatu par savas vietnes meklēšanas rezultātiem, šis nav pareizais veids. Turklāt ņemiet vērā, ka meklēšanas rezultātus „Google” ietekmē personalizācija – tie mainīsies, pamatojoties uz jūsu pārlūkprogrammas vēsturi. Tāpēc, ja vēlaties objektīvāk aplūkot pozīcijas, izmantojiet citu pārlūkprogrammu vai privāto režīmu.

2. „Google” konsole (Google Search Console)

„Google” meklēšanas konsole piedāvā plašāku pārskatu par jūsu vietnes meklēšanas pozīcijām nekā standarta „Google” meklēšana. Meklēšanas konsolē varat apskatīt ne tikai lapas pašreizējo pozīciju, bet arī tās progresu laika gaitā. Tas nozīmē, ka iespējams redzēt, vai lapas pozīcija palielinās, samazinās vai paliek nemainīga. Turklāt meklēšanas konsole sniegs informāciju par vidējo klikšķu skaitu, kopējo klikšķu skaitu un daudz ko citu. Varat pat iestatīt dažādus filtrus, lai precizētu apskatāmo informāciju. 

3. Ranga izsekošanas rīki

Trešā iespēja ir izmantot rīku, kas īpaši izveidots meklēšanas pozīciju izsekošanai. Tiešsaistē pieejamas daudzas iespējas, tostarp:

  • Ahrefs;
  • Semursh;
  • Moz Pro;
  • SeRanking;
  • Keyword.com
  • un citi.

Šie rīki ļauj skatīt uzlabotos rādītājus, kas saistīti ar meklēšanas pozīcijām, tostarp informāciju par to, kā šīs pozīcijas ietekmē apmeklētāju plūsmu. Turklāt nav jāveic daudz manuāla darba – varat ievadīt datus un ļaut rīkam darboties fonā. Piemēram, Ahrefs automātiski sekos līdzi pozīcijām un nosūtīs visus atjauninājumus.

Aptauja

Paaugstināts akcīzes nodoklis tabakai un alkoholam. Ko par to domājat?

Regulārais maksājumsArhīvsDarba laiks